Esszenciális szépség

A szépség olaja

A szépséget sokszor könnyebb meglátni másokban, mint magunkban. Általánosságban elmondható, hogy akkor érezzük magunkat igazán gyönyörűnek, ha mentálisan, szellemileg is jól vagyunk, nem csak fizikálisan nézünk ki jól. A természetes szépség belülről fakad. Szó szerint, hiszen táplálkozásunk a külsőnkön is megmutatkozik. Összeszedtük azokat a területeket, ahol az omega-3 zsírsavak szedése bizonyítottan segít a szépségünket kibontakoztatni. Lássuk hát a listát! 

Bőr. Az omega-3 bőröregedést lassító hatása mellett jelentős a pattanásokat és egyéb hasonló bőrhibákat enyhítő hatása is. Egy 2014-es kutatás enyhe és középsúlyos akneval küzdő emberek arcbőrét vizsgálta. 10 hetes omega-3 kúra után a táplálékkiegésztőt szedő egyének arcbőre jelentősen tisztább lett, a bőrhibáik enyhültek. A szövettani mintavétel rávilágított a halolaj gyulladáscsökkentő hatására is. 

Fogak. Tudnunk kell, hogy nagyon sok hasznos baktérium él velünk. A szájunk sem kivétel, itt is sok különböző baktériumfaj és -törzs lakik. Ez alapesetben ideális számunkra, de ha ezen élőlények száma, vagy a fajok aránya változik, az jelentkezhet kellemetlen szájszagként, és állhat ínygyulladás, fogszuvasodás hátterében is. Egy 2013-as tudományos cikkben azt olvashatjuk, hogy omega-3 szedésével a vizsgált alanyokban csökken a szuvasodást és ínygyulladást okozó baktériumok száma. 

Biológiai hatások. A halolajat szedőket rengeteg kutatás vizsgálja. Úgy tűnik, a modern életstílus során más olajokat használunk inkább, mint amire a szervezetünknek a legnagyobb szüksége van. Az omega-6 és omega-3 arány eltolódása nem jó az egészségnek. A megfelelő arány azonban a kardiovaszkuláris-, és immunrendszer megfelelő működéséhez hozzájárul, a lipidanyagcserénket kedvezően befolyásolja. 

Öregedés. Az öregedés során bekövetkező testi, és szellemi változásokra is hatást gyakorol az omega-3. Népszerűek manapság a demenciára vonatkozó hatásait vizsgáló kutatások, hiszen több korábbi tanulmány azt mutatja, hogy az agy véráramlását pozitívan befolyásolja, és gyulladáscsökkentő hatása fontos lehet a szellemi frissesség megőrzésében. Egy majd 3000 emberen végzett vizsgálat eredményei alapján azt feltételezik a kutatók, hogy az omega-3 zsírsavak a bőr öregedésében is védő szerepet játszanak. 

Szorongás. A szorongás kihat az egész életünkre. Az alvásra, stressz-szintünkre, napirendünkre, általános állapotunkra és ezáltal a szépségünkre is. Ez lelkileg, szellemileg, és fizikailag is megviselhet minket. 2016-ban iráni kutatók az egészséges ételek és depressziós és szorongásos tünetek kapcsolatát vizsgálták. A halolajat fogyasztó felnőttek körében csökkent a szorongás. Kevesebb szorongás és jobb stressztűrés általában jobb alvást is jelent.


Az omega-3 nem csodaszer. Ha nem rakjuk hozzá a mi részünk, nem vigyázunk a saját egészségünkre, magától nem tesz helyre mindent. De nagyszerű kiegészítése az egészséges életmódnak, és varázslatos társ a szépségápolásban is. Egy készítmény, de sok különböző fronton támogat minket.


Márton Szandra, AHS Csapat

Linkek a kutatásokhoz:

Bőr: https://www.medicaljournals.se/acta/content/abstract/10.2340/00015555-1802

Száj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24640241

Biológiai hatások: https://www.mdpi.com/1422-0067/13/11/15401/htm

Öregedés (agy): https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29405229

Öregedés (bőr): https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23938188

Szorongás: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27188471